JCDecaux et les tendances de la ville

Le 17/05/2013 à 03:00 par Frédéric Roy

En 2008, pour inspirer et nourrir ses collaborateurs de toutes ces richesses, le groupe JCDecaux avait lancé en interne Mobility & Trends, un blog de veille sur la mobilité et les tendances urbaines. Aujourd’hui, afin de partager avec le plus grand nombre ce contenu provenant du monde entier, le groupe a décidé de rendre accessible le blog « Mobility & Trends » à ses clients comme au grand public.

En quête de tous les dispositifs innovants qui animent les villes du monde entier, l’équipe de Mobility & Trends veille au quotidien plusieurs centaines de sources et sélectionne les informations et les sujets les plus pertinents, de l’innovation des marques dans la ville aux nouvelles technologies en passant par les nouvelles tendances urbaines et culturelles. Mobility & Trends propose également deux fois par mois un Focus qui aborde plus en détail une problématique émergente des espaces urbains telle que : « Quand la nature s’invite en ville », « Les dernières tendances du vélo urbain », « Le m-commerce cherche son modèle » ou encore « Mobilité : l’accessibilité de la ville ». Le blog est rédigé en anglais pour une audience internationale.

  • JCDecaux
  • Mobility & Trends
  • Mobility & Trends
Laisser un commentaire
Par Anonyme Connectez-vous Créer un compte
  1. Avatar Anonyme - Le 23/05/2016 à 08:33 Signaler un abus

    I’m really loving the theme/design of your weblog. Do you ever run into any browser compatibility problems ? A couple of my blog readers have complained about my website not working correctly in Explorer but looks great in Chrome. Do you have any recommendations to help fix this issue ? rebelmouse

  2. Avatar zander - Le 12/05/2016 à 07:20 Signaler un abus

    Listed here you'll learn it is important, them offers the link in an helpful webpage tchat

  3. Avatar zander - Le 12/05/2016 à 14:02 Signaler un abus

    I constantly emailed this site post page to all my friends, because if prefer to read it then my all friends will too. chat sexe xyz

  4. Avatar zander - Le 13/05/2016 à 09:09 Signaler un abus

    Nice information, valuable and excellent design, as share good stuff with good ideas and concepts, lots of great information and inspiration, both of which I need, thanks to offer such a helpful information here liveshow

  5. Avatar Anonyme - Le 28/05/2016 à 17:01 Signaler un abus

    I think this is an informative post and it is very useful and knowledgeable. therefore, I would like to thank you for the efforts you have made in writing this article.

    vitapulse

  6. Avatar Anonyme - Le 17/05/2016 à 01:40 Signaler un abus

    Baby can speak in certain age. It happens because the baby has listen much words. Then, the baby try to imitate.

    watch dragon ball super

  7. Avatar Anonyme - Le 21/05/2016 à 09:21 Signaler un abus

    Hey There. I found your blog using msn. This is a very well written article. I’ll be sure to bookmark it and come back to read more of your useful info. Thanks for the post. I’ll definitely return. samsung galaxy note6 edge

  8. Avatar Anonyme - Le 21/05/2016 à 09:22 Signaler un abus

    Hey There. I found your blog using msn. This is a very well written article. I’ll be sure to bookmark it and come back to read more of your useful info. Thanks for the post. I’ll definitely return. samsung galaxy note6 edge

  9. Avatar adorableme - Le 21/05/2016 à 09:25 Signaler un abus

    Hey There. I found your blog using msn. This is a very well written article. I’ll be sure to bookmark it and come back to read more of your useful info. Thanks for the post. I’ll definitely return. samsung galaxy note6 edge

  10. Avatar zander - Le 10/05/2016 à 06:36 Signaler un abus

    0

  11. Avatar zander - Le 10/05/2016 à 19:08 Signaler un abus

    Hey buddy I just desired to let you know that I really like this piece of writing, keep up the superb work!! Tchat

  12. Avatar Anonyme - Le 26/11/2015 à 22:45 Signaler un abus

    Hey buddy I just desired to let you know that I really like this piece of writing, keep up the superb work!!

    Hey buddy I just desired to let you know that I really like this piece of writing, keep up the superb work!!

  13. Avatar Anonyme - Le 26/11/2015 à 22:45 Signaler un abus

    Hey buddy I just desired to let you know that I really like this piece of writing, keep up the superb work!!

    Hey buddy I just desired to let you know that I really like this piece of writing, keep up the superb work!!

  14. Avatar Anonyme - Le 26/11/2015 à 22:46 Signaler un abus

    Hey buddy I just desired to let you know that I really like this piece of writing, keep up the superb work!!

    Hey buddy I just desired to let you know that I really like this piece of writing, keep up the superb work!!

  15. Avatar Anonyme - Le 26/11/2015 à 22:47 Signaler un abus

    Hey buddy I just desired to let you know that I really like this piece of writing, keep up the superb work!!

    Hey buddy I just desired to let you know that I really like this piece of writing, keep up the superb work!!

  16. Avatar Anonyme - Le 26/11/2015 à 22:48 Signaler un abus

    Hey buddy I just desired to let you know that I really like this piece of writing, keep up the superb work!!

    Hey buddy I just desired to let you know that I really like this piece of writing, keep up the superb work!!

  17. Avatar Anonyme - Le 22/05/2016 à 13:35 Signaler un abus

    I read this article. I think You put a lot of effort to create this article. I appreciate your work. Samsung s8

  18. Avatar zander - Le 30/05/2016 à 09:52 Signaler un abus

    More often than not I don"t make remarks on sites, however I"d like to say this article truly constrained me to do as such ferro e aço para construção civil

  19. Avatar Anonyme - Le 30/05/2016 à 10:05 Signaler un abus

    Appreciate it for such details and please keep it up outstanding do the execute

    vitapulse nac

  20. Avatar zander - Le 11/05/2016 à 10:51 Signaler un abus

    You are writing perfectly that is amazing. I truly astounded by your publishchat skyblog

  21. Avatar zander - Le 11/05/2016 à 10:52 Signaler un abus

    You are writing perfectly that is amazing. I truly astounded by your publishchat skyblog

Dans le mag

N°49-Mai 2016

Le mag CB News chez vous et des contenus exclusifs en ligne !

Abonnez-vous !

CB News est également disponible en application :

App Store Google Play Amazon Kindle Fire